maandag 1 februari 2021

NOMINEER EEN KRACHTIGE VROUW TER GELEGENHEID VAN INTERNATIONALE VROUWENDAG

Hilversum, maandag 1 februari 2021

DOE MEE! NOMINEER EEN KRACHTIGE VROUW TER GELEGENHEID VAN INTERNATIONALE VROUWENDAG

Op 8 maart aanstaande, op Internationale Vrouwendag, zet Het Els Borst Netwerk een krachtige vrouw uit Het Gooi in het zonnetje. Via deze actie vragen wij speciaal de aandacht voor bijzondere vrouwen die politiek of maatschappelijk actief zijn.

Veel vrouwen hebben het afgelopen coronajaar een bijzondere rol gespeeld en zijn politiek en/of maatschappelijk actief geweest. Het D66 Els Borst Netwerk Gooi en Vechtstreek organiseert dit jaar deze online actie in plaats van een fysieke bijeenkomst, zoals de afgelopen twee jaar. Op 8 maart aanstaande wordt er een interview met de winnares gepubliceerd.

Doe mee en nomineer een krachtige vrouw uit de regio!

Mail voor 15 februari je nominatie door aan elsborstnetwerkgv@gmail.com en beschrijf kort wat deze vrouw heeft bijgedragen en waarom jij dat zo bijzonder vindt.

De kracht van vrouwen

Te vaak wordt “de vrouw” nog vanuit een zwakke positie of achterstand belicht. Denk bijvoorbeeld aan het verschil in salariëring of de vertegenwoordiging van vrouwen in de top van het bedrijfsleven en politiek. Maar op Internationale Vrouwendag staat het Els Borst Netwerk Gooi en Vechtstreek stil bij wat vrouwen die in hun kracht staan kunnen bereiken.

Over het Els Borst Netwerk Gooi & Vechtstreek
Dit is een regionale afdeling van het van het landelijke Els Borst Netwerk. Dit netwerk is opgericht door D66 voor actieve en zelfbewuste vrouwen in de geest van Els Borst. Het regionale bestuur bestaat uit
Jeannette Kriekenbeek en Evelien Steensma (D66 Hilversum). Carin Francken (D66 Blaricum) en Fatima Fitskie (D66 Huizen). Het doel van het Els Borst Netwerk Gooi & Vechtstreek is het versterken van de positie van vrouwen in politieke en maatschappelijke organisaties.