zondag 5 november 2017

D66 Huizen eet alle muizenissen op

Tijdens de begrotingsraad op 2 november 2017 benoemde fractievoorzitter Paul Lekkerkerker van D66 Huizen in zijn eerste termijn de gevoelens van veel Nederlanders:

‘Herstel van vertrouwen in de toekomst begint met het vertrouwen dat de gewone Nederlander heeft in het economisch klimaat. Maar dat is niet het enige. De mensen moeten ook weer vertrouwen hebben in de autoriteiten en het openbaar bestuur van dit land. De politiek speelt hierin een cruciale rol.’

Huizen staat er op dit moment, wat D66 betreft, veel beter voor dan vier jaar geleden. D66 Huizen wil na de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018 doorpakken en (nog) meer gerealiseerde projecten aan het lijstje toevoegen. Huizen aantrekkelijker maken als woon- en vestigingsplaats en het verder ontwikkelen van economie en werkgelegenheid. D66 is daarvoor meerdere plannen aan het voorbereiden en uitwerken.

Lekkerkerker: ‘Als het spreekwoord is doe maar gek dan doe je al normaal genoeg – dan is het resultaat dat we in de politiek alleen nog maar bezig zullen zijn om elkaar te overstemmen. Natuurlijk is het een strijd om aandacht, dat weet ik ook wel, maar het zijn nu vrijwel uitsluitend muizenissen – getob over allerlei kleinigheden.

Aan het begin van de tweede termijn nam Paul Lekkerkerker als eerste het woord. Hij kwam kort terug op wat hij in de eerste termijn hoorde van zijn collega raadsleden. En liet vervolgens zien wat D66 Huizen wil met tobberijen en muizenissen: gewoon, lekker opeten! Omdat het de volgende dag ook zijn verjaardag was, trakteerde hij op…. Huizer Muizen van bakkerij Kruimer.