zondag 9 juli 2017

Algemene Beschouwingen juli 2017

Fractievoorzitter Paul Lekkerkerker van D66 Huizen vroeg tijdens de Algemene Beschouwingen op 6 juli 2017 speciale aandacht voor gezinnen met een middeninkomen. Het kost deze relatief grote groep Huizers (35.000 inw.) steeds meer moeite om het hoofd boven water te houden. De hogere inkomens redden zich, voor de laagste inkomens zijn er vangnetten. De middenklasse redt het minder vaak om van één inkomen rond te komen en heeft vaak nét geen recht op tegemoetkomingen waardoor zij zich in de steek gelaten voelen.
Paul LekkerkerkerBehalve deze zorgen wondt Paul Lekkerkerker geen doekjes om het onderwerp duurzaamheid. Wat D66 Huizen betreft moet daar in de komende periode nog harder aan getrokken worden. De fossiele brandstoffen zullen echt een keer opgedroogd zijn.
Verder toonde Lekkerkerker zich tevreden met behaalde resultaten in het afgelopen jaar waarin D66 wethouder Marlous Verbeek een aantal lastige en langlopende dossiers kon afsluiten.

Voor wie de complete algemene beschouwing van de fractievoorzitter van D66 Huizen wil lezen, dit kan op de site van de gemeenteraad Huizen.