dinsdag 14 februari 2017

Valentijnstaart 2017 uitgereikt aan Tijd voor Meedoen

De D66 Valentijnstaart 2017 is op dinsdag 14 februari 2017 uitgereikt aan deelnemers en vrijwilligers van het project Tijd voor Meedoen. Al sinds jaar en dag geeft D66 Huizen rond Valentijnsdag een taart aan een groep vrijwilligers om hen eens extra in het zonnetje te zetten. In voorgaande jaren namen onder andere de Brandweer, het Huizer Museum, de Voedselbank en Buurtpanel 1276 de taart in ontvangst.

Deze Valentijnsdag kwam een aantal fractieleden en wethouder Marlous Verbeek van D66 Huizen langs in een vrolijk versierd en voor deze gelegenheid zeer druk bezocht wijkcentrum de Draaikom om de taart uit te reiken aan Tijd voor Meedoen. Wethouder Marlous Verbeek gaf Astrid Veerman en haar vrijwilligers dikke complimenten voor alle activiteiten die inwoners van Huizen uit alle windstreken met elkaar verbindt.

Dit laagdrempelige project van Versa Welzijn met activiteiten in de drie wijkcentra van Huizen brengt inwoners bij elkaar die een activiteit aan kunnen bieden en inwoners die juist een activiteit of bezigheid zoeken. Activiteiten als de Buurtboekenkast, de Dinsdagmiddaglunch, Het Beauty Team, de Shopkom en Actie met Meedoen zijn voortgekomen uit Tijd voor Meedoen. Deelnemers en vrijwilligers krijgen weer contact met hun buurt en komen uit hun isolement of verveling.

Vrijwilligers ervaren hun bijdrage aan de activiteiten als zeer positief. Wie de website van Tijd voor Meedoen bekijkt, wordt gelijk enthousiast en geprikkeld om een kijkje te gaan nemen bij een van de vele activiteiten.

Astrid Veerman, in dienst van Versa Welzijn, is super trots op haar vrijwilligers en deelnemers en blij met de Valentijnstaart van D66. Fractieleden Paul Lekkerkerker, Karen van Werven, Marjolijn Hazebroek en wethouder Marlous Verbeek van D66 Huizen waren eveneens verrast door de warme ontvangst en het enthousiasme van zoveel mensen.

Na het taart eten, gingen de D66-ers en alle mensen van de Draaikom met elkaar op de foto.